Vizitatori online

Invisible

sâmbătă, 31 iulie 2010

TORT TIP SAH CU CIOCOLATA SI NES














Iubitul meu fiu, Antonio, a implinit 13 ani, asa ca pentru a marca momentul am hotarat sa ii fac un tort delicios avand ca tema sahul, sportul pe care il prefera celorlalte. Desi am intentionat sa acopar tortul cu pasta de zahar si sa incerc sa creez si piesele aferente tablei de sah, din lipsa de timp a trebuit sa fac un compromis, adica l-am finalizat foarte simplu, asa ca nu a fost f. aspectuos, insa a fost catalogat drept delicios.
Pentru aceasta varianta de tort avem nevoie de 2 blaturi, nu prea inalte, unul alb si altul negru (unul cu cacao iar celalalt fara). Pentru un blat eu am folosit:
1. 5-6 oua (daca sunt mai mici - 6, daca sunt mari ajung si 5 buc.)
2. 5-6 linguri zahar (1 lingura de zahar pentru fiecare ou)
3. 5-6 linguri apa la temperatura camerei
4. 5-6 linguri faina (adaugam atatea linguri de faina cate oua folosim)
5. 2 linguri cacao
6. 1 lingurita praf de copt (eu nu folosesc de regula, dar acum a fost nevoie).
Este f. important ca oualele sa fie la temperatura camerei. Eu, dupa serviciu fiind, n-am avut timp de asteptat, asa ca am fortat nota si le-am folosit reci. Nu prea s-au batut din acest motiv asa ca am folosit praf de copt. Asadar, se separa oalele. Albusurile se bat f. tare cu zaharul, pana ce devin bezea (daca intorci vasul, compozitia nu se misca, nu aluneca de pe vas). Galbenusurile se desfac cu apa si se amesteca putin (nu este nevoie sa le bateti), dupa care se adauga peste bezeaua de albusuri. Compozitia se amesteca usor cu un tel, cu miscari de sus in jos. Se adauga faina in ploaie (cernuta in prealabil) si praful de copt, care se cerne odata cu faina. Se incorporeaza totul usor, pentru a patrunde aerul in compozitie. La blatul de cacao se adauga si cacaua odata cu faina. Se coace compozitia intr-o forma potrivit de mare, unsa si tapetata (cu hartie de copt, coala de hartie sau faina din plin), la foc mic, cam 40-45 minute. se lasa la racit.
Cremele sunt aproximativ la fel, cu deosebirea ca una este cu ciocolata alba si ness, iar cealalata cu ciocolata neagra.
Crema de ness necesita urmatoarele ingrediente:
1. 200 gr. ciocolata alba (eu am folosit de menaj)
2. 350 ml frisca lichida
3. 1 lingurita gelatina (1/2 pachet)
4. 1 pliculet de ness.
Procedam astfel: gelatina se pune la dizolvat in 3-4 linguri de apa. Ciocolata alba se da pe razatoare si se topeste la foc mic, impreuna cu frisca lichida. Adaugam ness-ul dizolvat intr-o lingura de apa si lasam compozitia sa se raceasca. Se adauga gelatina si se amesteca totul iar compozitia se da la congelator 1-2 ore. Dupa acest timp se bate crema cu mixerul la viteza maxima, pana devine o spuma fina.
Crema de ciocolata necesita urmatoarele ingrediente:
1. 200 gr. ciocolata neagra (de menaj sau oricare marca)
2. 350 ml frisca lichida
3. 1 lingurita gelatina.
Se procedeaza astfel: gelatina se lasa la dizolvat in 3-4 apa. Ciocolata neagra rasa se topeste in frisca lichida (pana ajunge la punctul de fierbere) si o lasam la racit. Se adauga si gelatina si se da la congelator. Peste 1-2 ore se bate crema cu mixerul pana devine o spuma de ciocolata.
Siropul pentru tort: 3-4 linguri de zahar de topesc intr-un vas. Cand zaharul devine auriu se stinge cu 3 cani de apa. Se adauga 1-2 cani de zahar (dupa gust si preferinte, adica siropul il puteti face mai dulce sau nu). Dupa ce s-a topit zaharul, se stinge focul si se adauga o sticluta de esenta de rom. Trebuie sa iasa 1 litru de sirop.
Tortul il montam astfel:
- cele doua blaturi se taie fiecare in doua foi. Se aseaza toate cele patru foi una peste alta si cu un cutit foarte bine ascutit se fac cercuri concentrice in toate foile de blat. Se desfac usor si se aseaza alternativ pe platou: un cerc alb si unul negru. Se insiropeaza fiecare foaie de blat si se unge cu 1/2 din crema de ness apoi se aseaza urmatorul blat, avand grija sa incepem din margine cu blatul de culoare opusa primului strat. Se unge cu spuma de ciocolata. Se aseaza urmatoarele straturi de blat si creme, tot asa, alternand culorile. Se unge tortul cu crema ramasa si se orneaza cu ciocolata topita, dupa imaginatie. Eu am uns un brau din hartie de copt cu ciocolata topita si, dupa ce s-a racit, am inconjurat tortul, legandu-l cu o panglica pana s-a inchegat bine. Se da la rece pana a doua zi. Nu a fost foarte vizibil modelul sah, dar tortul a fost delicios.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu