Vizitatori online

Invisible

miercuri, 18 august 2010

Bomboane de ciocolată cu nucă


Ciocolată şi nucă... hmm, ce mai răsfaţ!

Aceste bomboane de casă le-am încercat acum pentru prima oară şi sunt, pe cât de simple, pe atât de gustoase! Avem nevoie de:
1. 100-150 g ciocolată cu lapte (folosiţi una mai de calitate căci eu am avut de menaj, de la nu ştiu ce firmă, dar nu am fost mulţumită de produs)
2. 1/2 cană nuci măcinate
3. 50 g unt sau margarină Unirea
4. 1 esenţă de rom
5. 1-2 gălbenuşuri de ou
6. 1 ciocolată amăruie
7. forme pentru gheaţă de silicon (sau de care aveţi).
Procedăm astfel:
- Punem ciocolata la topit pe baie-marie, împreună cu untul.
Când s-a topit ciocolata (la foc mic), o dam la o parte şi adăugăm nucile (eu le-am mărunţit într-un prosop curat, folosind ciocanul de şniţele) şi esenţa de rom. Lăsăm la răcit.
- După ce s-a răcit crema, adăugăm gălbenuşurile unul câte unul, şi amestecăm uşor.
- Aceste forme minunate de silicon nu necesită ungere sau alt fel de tratament antiaderenţă, fiind concepute astfel încât să nu se lipească conţinutul de vas. Aşadar, în formele de gheaţă curate şi uscate, turnăm crema de ciocolată şi o dăm câteva ore la frigider (nu congelator).
- După ce bomboanele s-au închegat, topim o ciocolată amăruie împreună cu 1 lingură cu ulei şi le dăm prin aceasta, după care scurgem surplusul de ciocolată şi le punem pe un platou. Se păstrează la rece.
Această reţetă de bomboane, oarecum rustică prin simplitatea ei, este deosebit de gustoasă şi merită încercată! Mulţumesc bunei doamne care a postat-o pe internet!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu