Vizitatori online

Invisible

sâmbătă, 21 august 2010

Cotlete de porc in stil mediteranean


Va propun astazi un preparat absolut delicios, care se gateste in 15 minute si care are un gust divin! Am gasit aceasta reteta in urma cu multi ani, intr-un numar al revistei "Avantaje", dar nu l-am incercat pana acum, avand impresia ca este un fel de mancare pretentios. Nimic mai fals! Eu recunosc ca sunt o persoana mai comoda si nu imi place sa imbatranesc in bucatarie. Am cumparat in drum spre casa cateva cotlete de porc si 2 ardei, iar restul ingredientelor le aveam prin frigider. Avem nevoie de:
1. 4-6 cotlete de porc
2. 1 ardei kapia rosu si unul gras galben (pot fi si cate doi, sigur nu veti regreta)
3. 4-5 rosii decojite si taiate marunt sau o conserva de rosii maruntite de 400 g
4. 50 ml vin rosu
5. 2 catei de usturoi sau usturoi praf, cum a fost cazul meu
6. 1 lingurita ierburi aromatice uscate sau, cum eu nu am avut, am folosit cimbru
7. 2 linguri ulei de masline
8. 50 g unt
9. 50 g masline negre, fara samburi, feliate.
Procedam astfel:
- Intr-o tigaie incingem uleiul si untul, peste care asezam cotletele. Acestea se prajesc pe ambele parti cate 3-4 minute, pana se rumenesc usor. Desi nu prevedea reteta, eu am aruncat uleiul in care am prajit carnea, deoarece era prea ars.
- Intr-un alt vas, am mai incins 1 lingura de ulei si putin unt si am adaugat cotletele, praful de usturoi (sau cateii zdrobiti) si vinul, dupa care am lasat la fiert acoperit ( inabusit) 1 minut.
Adaugam apoi rosiile taiate marunt, ardeiul feliat mai mare, ierburile aromatice (cimbru sau rozmarin, eu am folosit cimbru intrucat am impresia ca acest condiment merge de minune cu carnea de porc) si continuam fierberea inca 10 minute. Dupa acest rastimp, carnea se fragezeste iar lichidul se evapora, lasand un sos dens.
- Adaugam si maslinele feliate si mai fierbem 1-2 minute.
- Asezonam dupa gust cu sare si piper (eu am exclus piperul) si servim cald, cu cartofi natur.
Cartofii natur ies minunati, moi si gustosi, daca ii preparam astfel:
- Curatam si spalam cartofii, dupa care ii taiem in cubulete mai mari.
- Ii asezam intr-un vas nu foarte inalt, adaugand apa doar cat sa acopere cartofii.
- Adaugam 1 lingurita de delikat, vegeta sau pur si simplu sare si piper peste cartofi, precum si 2 linguri de ulei de masline sau alt fel de ulei.
- Fierbem cartofii acoperiti, 10-15 minute, pana cand intra usor furculita in ei.
- Servim calzi, cu un cub mic de unt pe deasupra si patrunjel verde, tocat marunt.
Va garantez: acest preparat este un deliciu absolut, care la noi la masa s-a epuizat imediat. Sosul este dulce-acrisor, iar in compania cotletelor de porc, acesta are o savoare deosebita. De incercat!

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu