Vizitatori online

Invisible

sâmbătă, 21 august 2010

Cozonac gustos la masina de paine


Dupa ce am achizitionat minunata masina de facut paine, am hotarat sa incerc sa fac si cozonac, mai ales ca prin propriile forte n-as fi reusit niciodata sa fac un astfel de aluat pretentios...

Am avut nevoie de:
1. 250 ml lapte dulce, la temperatura camerei
2. 1 lingurita sare
3. 125 g unt moale (dar nu topit)
4. 2 oua intregi si 2 galbenusuri
5. 760 g faina speciala pt cozonaci
6. 150 g zahar tos
7. coaja rasa de la 2 lamai si alte esente dupa gust
8. 3 lingurite drojdie uscata
Pentru umplutura avem nevoie de: rahat, nuca, stafide, dupa gustul fiecaruia.
Procedam in felul urmator:
- punem in masina de paine ingredientele pentru a fi framantat viitorul cozonac, in ordinea in care le-am enumerat mai sus, si o programam la programul special pentru aluaturi. Dupa finalizarea perioadei in care coca a dospit, scoatem aluatul din cuva si il impartim in doua.
- intindem fiecare bila de aluat si incercam sa ii dam o forma dreptunghiulara, iar peste aceasta asezam umplutura pe care am ales-o. In cazul meu am folosit doar rahat simplu, pt ca acesta este preferatul familiei mele (waw, cum suna asta!!).
- se ruleaza dreptunghiul din aluat si se aseaza in forma de cozonac, care a fost unsa cu unt si presarata cu faina.
- vor iesi doi cozonaci. Eu am ales sa ii impletesc, pentru mai multa impresie ... Acesti cozonaci trebuie sa ii ungem cu ou pe deasupra si sa ii presaram cu un praf de zahar tos, pentru a forma o crusta frumoasa.
Eu am presarat si nuca de cocos rosie, pentru decor.
- lasam cozonacii in forme, intr-un loc cald, ferit de curent, pentru a dospi in continuare, aproximativ 30 min. Veti observa ca isi vor dubla cantitatea si vor creste frumos.
- dam la cuptor cozonacii la foc mic spre mediu, aproximativ 45-55 min.
- dupa ce scoatem cozonacii din cuptor, ii lasam in forma cateva minute si apoi ii dezlipim de peretii vasului in care s-au copt, pentru a-i scoate mai usor din forme.
Nu va pot spune decat ca au iesit doi cozonaci minunati, care au crescut peste asteptari, deosebit de gustosi, si care s-au consumat imediat. Cu siguranta am sa repeta experienta si ma simt deja profesionista in domeniul cozonacilor, desi masina a facut ce era mai greu.
Aceasta e reteta, va pot spune doar pofta buna :)













































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu