Vizitatori online

Invisible

duminică, 22 august 2010

Napolitane cu crema de caramel



O prajitura simpla, simpla,.. dulce, dulce si buna, bunaaa!
Crema de caramel este una dintre preferatele mele, desi cand eram mica nu suportam caramelul. Acum insa i-am descoperit savoarea si fac ceva din caramel ori de cate ori am ocazia.
Aceasta reteta am gasit-o pe internet si, pentru ca tot vedeam foi de napolitana la supermarket, mi-am zis sa o incerc. In prima faza m-a cam speriat ideea de a folosi 1 kg de zahar intr-o singura crema, insa apoi am vazut ca s-a meritat, crema iesind una dintre cele mai bune pe care le-am gustat vreodata. Ii multumesc doamnei care a postat-o (din pacate nu ii mai retin numele), pentru ca m-a ajutat sa descopar si o altfel de crema decat cele clasice.
Avem nevoie de:
1. 1 pachet foi de napolitana
2. 4 cani zahar (fix 1 kg)
3. 6 oua
4. 1 cana de nuci maruntite
5. 1 pachet margarina Unirea (250 g)
6. 1 vanilie si o esenta de rom.
Procedam astfel:
- se separa albusurile de galbenusuri. Albusurile le batem spuma impreuna cu 2 cani de zahar, ca pentru bezea (cand intoarcem vasul, albusul nu trebuie sa se miste).
- peste albusurile batute bine, se adauga galbenusurile si se da crema la rece.
- celelalte 2 cani de zahar le punem la caramelizat intr-o cratita cu fund dublu, cu o capacitate de 3-4 litri, cel putin (va iesi destul de multa crema). Cand zaharul s-a transformat pe foc intr-un lichid galbui, de nuanta caramelei, adaugam pacheul de margarina taiata cuburi.
- dupa ce s-a topit margarina, adaugam peste caramel oualele batute spuma si amestecam in continuu.
- fierbem aceasta crema 5-8 minute, amestecand continuu, pana se leaga si devine omogena.
- in final, adaugam nucile maruntite (eu le-am batut cu ciocanul de snitele intr-un prosop) si esentele.
- Important! Desi reteta originala spune ca crema sa fie intinsa imediat pe foi, va recomand sa nu faceti asa, deoarece eu am patit-o. Fiind fierbinte si foarte fluida, crema s-a scurs pe marginile foilor de napolitana, ceea ce m-a umplut de nervi. Va sfatuiesc sa dati crema la racit si abia apoi sa umpleti foile. Oricum, chiar si rece, crema nu este atat de tare incat sa nu poata sa fie intinsa.
- Asezam o greutate mica deasupra foilor umplute, pentru ca acestea sa se sudeze bine. Se da la rece si se taie a doua zi.
Poate ca nu este prea aspectuoasa aceasta prajitura, dar este deosebit de buna. Aduce la gust cu halvita copilariei mele. Cine stie ... cunoaste! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu