Vizitatori online

Invisible

joi, 26 august 2010

Prajitură fragedă cu mere

Va mai amintiţi prăjitura cu mere pe care o găseam în cofetării în era comunistă, în tăvile acelea pătrate, mari? Era o prăjitură simplă, pudrată din plin cu zahăr, în care găseam mereu sâmburi de mere, dar totuşi foarte gustoasă! Am rememorat aceste imagini ale copilăriei mele când am mers în această vară la Bâlea Lac şi i-am cumpărat o astfel de prăjitură fiicei mele. Mi-a dat să gust şi surpriză: era chiar prajitura pe care mi-o cumparam uneori în drum spre şcoală! Am căutat reţeta şi am gasit-o pe http://www.gateşteinteligent.ro/, dar nu mai reţin care bloger a postat-o. Oricum, îi mulţumesc mult!
Am primit în dar câteva mere de grădină şi, pentru că nimeni nu le consuma, fiind mai mici, am încercat această reţetă. Pentru cele două foi avem nevoie de:
1. 500 g făină
2. 150 g zahăr
3. 200 g unt sau margarină (eu am folosit margarină)
4. 1 praf de copt
5. 1 ou
6. 3-4 linguri smântână.
Pentru umplutură avem nevoie de:
1. 2 kg mere
2. 150 g zahăr
3. 2 plicuri zahăr vanilinat
4. 2-3 linguriţe scorţişoară.
Dăm merele pe răzătoarea cea mare şi le amestecăm cu zahărul, vanilia şi scorţişoara. Lăsăm la scurs această compoziţie, într-o strecurătoare. După ce am scurs bine merele, le putem folosi.
Procedăm astfel:
- cernem făina şi o amestecăm cu praful de copt
- adăugăm în ea margarina moale, zahărul, smântâna şi oul bătut cu o furculiţă
- omogenizăm totul şi frământăm bine coca; trebuie să rezulte un aluat moale.
- dăm aluatul la rece, aproximativ 1 oră (dar nu este obligatoriu; putem folosi şi imediat această cocă).
- împărţim aluatul în două părţi egale;
Un truc: întrucât aluatul este moale şi foarte aderent, lipindu-se de sucitor atunci când îl întindem, vă recomand să întinde-ţi coca între două foi de hartie de copt, care nu permit lipirea aluatului.
- după ce am întins prima foaie, aşezăm hartia de copt cu tot cu foaia de aluat într-o tavă dreptunghiulară, unsă şi tapetată din plin cu faină.
Găurim cu o furculiţă foaia de aluat din loc în loc şi presărăm un strat subţire de griş.
- nivelăm frumos marginile primei foi de prajitură şi adăugăm întreaga umplutură de mere.
- aşezăm şi cea de-a doua foaie de aluat, o înţepăm şi pe aceasta din loc în loc, şi dam prăjitura la copt, în cuptorul preîncălzit.
- coacem prăjitura 35-40 minute, până ce s-a rumenit frumos.
- după ce am scos prăjitura din cuptor, o pudrăm cu zahăr pudră amestecat cu vanilie.
O servim rece, când este şi momentul să o tăiem, în formele dorite. Este un deliciu!
















































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu