Vizitatori online

Invisible

marți, 10 august 2010

Supa de rosii cu galusti uriase














Azi am intrat pe blogul "Lumea Laurei", care mi se pare absolut seducator, si am gasit o supa de rosii cu galuste minunata. Abia am asteptat sa ajung acasa si sa fac si eu o supa cu galuste (arata asa de bine!!!), care sa arate exact la fel. Am avut, de asemenea, si niste spata de pui pe care am inclus-o in supa, deoarece sotul meu este carnivor convins si nu intelege rostul mancarurilor fara carne.
Am avut nevoie deci de urmatoarele ingrediente:
1. 1/2 kg spata de pui (se poate si fara daca dorim o supa doar de legume si galusti)
2. Legume (1/2 kg rosii, desi puteti pune si mai multe, pentru un gust mai pregnant; 1 ardei gras, 2 cepe, 2 morcovi si 2 cartofi). Puteti adauga si alte radacinoase (telina, pastarnac), dar eu nu am avut. Daca nu aveti rosii puteti adauga 1,5 l suc de rosii sau 2 conserve cu rosii, in suc propriu.
3. Pentru galuste avem nevoie de: 2 oua, un varf de cutit de bicarbonat de sodiu (Laura spunea 1/2 de lingurita), ulei, un praf de sare si 8 linguri cu gris.
4. 2 linguri cu pasta de tomate
5. Leustean sau patrunjel (preferabil proaspete).
Procedam astfel:
- carnea de pui o curatam si o spalam bine, dupa care o adaugam intr-o cratita cu apa (3-4 litri), la fiert.
- legumele le curatam, le spalam si le tocam cubulete. Cand a inceput carnea sa spumeze, indepartam cu o spumiera impuritatile, dupa care adaugam legumele in supa.
- intr-un alt vas punem la fiert aproximativ un litru de apa si adaugam rosiile spalate si taiate cuburi mai mari (e modaliatatea mea de a obtine sucul de rosii instant, vara). Lasam sa fiarba rosiile 10-15 minute, pana incep sa scada. Dupa ce au fiert destul de bine, rasturnam rosiile intr-o strecuratoare si le pasam astfel incat sa obtinem sucul de rosii.
- facem galustile: oalele, la temperatura camerei, le separam. Albusurile le batem spuma cu un praf de sare iar galbenusurile le batem cu 2 linguri de ulei, dupa care le rasturnam peste albusuri. Adaugam si bicarbonatul de sodiu si grisul in ploaie, mestecand continuu pana il incorporam complet. Iese astfel un aluat pufos, care trebuie lasat 10 minute, pentru ca grisul sa se umfle.
- Dupa ce s-a fiert carnea si legumele, adaugam pasta de tomate desfacuta in putina supa, precum si sucul de rosii obtinut prin fierberea rosiilor, si lasam supa la foc foarte mic sau tragem vasul chiar deoparte, cat timp punem galustele. Formam galustele cu o lingura de lemn pe care o inmuiem in prealabil in supa. Luam cu lingura si dam drumul compozitiei in supa. Trebiue sa fiarba 5-8 minute. Daca ni se pare ca suppa este prea goala, adaugam si 1 lingura de orey, pur si simplu.
- Asezonam cu sare (sau alte condimente de supe/ciorbe, dupa preferinta) si adaugam verdeata taita fin. Este un deliciu!
-

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu