Vizitatori online

Invisible

duminică, 8 august 2010

TORT PARFE
























Aceasta reteta am preluat-o de pe blogul lui Lili Musat, o bucatareasa desavarsita si, am sentimentul, o persoana deosebita. Ea a denumit acest dulce "Bavareza in trei culori", insa cei care au gustat varianta incercata de mine au decretat ca are gust de parfe, asa ca am denumit produsul: "tort parfe".
Pentru aceasta reteta avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
1. 80 gr zahar
2. 500 ml frisca lichida batuta
3. 250 ml lapte
4. 50 gr ciocolata amaruie (cu lapte prevedea reteta, dar eu am folosit neagra)
5. 2 plicuri cu gelatina
6. 1 lingura amidon
7. 3 galbenusuri
8. 1 esenta de rom si una de vanilie
9. 1 plic cu crema de ciocolata de la Dr. Oetker
10. 50 gr ciocolata alba
11. 2 plicuri esenta de vanilie
12. 1 plic de nesscafe, de care avem la indemana.
Reteta originala prevedea si un sos de ciocolata alba, insa eu am renuntat la acesta pe parcurs (de aceea apare si untul in poza cu ingrediente, dar pe care nu l-am mai folosit).
Se procedeaza astfel:
- Gelatina se pune la dizolvat 10 minute, fiecare plic fiind dizolvat separat intr-o cescuta, cu un adaos de 4-5 linguri de apa.
- Galbenusurile se mixeaza cu zaharul, dupa care adaugam esenta de vanilie, plicurile de zahar vanilat si lingura de amidon. Laptele caldut il adaugam peste aceasta compozitie si amestecam in continuare. Crema se pune la foc mic, cateva minute doar, pana ce observam ca s-a ingrosat usor. O luam de pe foc si, dupa ce s-a mai racorit un pic, adaugam un plic de gelatina (pe care am incalzit-o in prealabil in apa calda, introducand ceasca intr-un vas cu apa calda, dar nu fierbinte, pana ce gelatina lichefiata devine lichida). Amestecam bine si impartim crema in doua vase, urmand a iesi doua creme diferite. Intr-un vas adaugam ciocolata amaruie, care a fost data pe razatoare mai intai, iar in vasul nr. 2 adaugam cicolata alba, maruntita si ea, precum si plicul de ness, dizolvat in cateva lingurite de apa. Amestecam bine, pana ce se topeste ciocolata in ambele vase.
- Frisca o batem foarte bine si o adaugam tot impartita in doua in cele doua creme, cand acestea s-au racit complet. Le dam la frigider.
- Facem a treia crema mixand laptele cu plicul de crema de ciocolata de la Dr. Oetker, asa cum scrie pe plic. Adaugam celalalt plic de gelatina, (care a fost dizolvat in acelasi mod ca si primul) si esenta de rom, omogenizand totul.
- Pregatim forma speciala in care vom monta tortul parfe. Aceasta forma o imbracam in folie de plastic, pentru a putea scoate apoi prajitura fara probleme. Dupa ce am aplicat folia, asezam in forma prima crema (crema de cicolata amaruie), o nivelam usor si o dam la congelator 10 minute.
- Dupa 10 min. adaugam crema de ciocolata alba si ness, peste care adaugam crema de ciocolata de la Dr. Oetker. Nivelam totul, acoperim cu folie de plastic si dam la congelator cateva ore sau pana a doua zi.
- A doua zi scoatem prajitura din forma, indepartam folia de plastic si ornam totul dupa imaginatie. Eu am batut un plic de frisca (pe care l-am introdus in golul lasat in centru de forma folosita) si am topit 1/2 de ciocolata neagra, pe care am turnat-o pe deasupra.
Acest desert a fost apreciat de prietenii mei, dar eu am avut o strangere de inima pentru ca am folosit praf de crema din comert, ceea ce nu ma caracterizeaza, insa am respectat totusi reteta originala a lui Lili Musat, careia ii si multumesc. Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu