Vizitatori online

Invisible

sâmbătă, 7 august 2010

Tort printesa

















Acest tort l-am facut anul trecut, cu ocazia aniversarii zilei de nastere a printesei mele personale, Sabina. A fost un tort extrem de simplu de facut, dar care a facut furori in randul copiilor si nu numai. Reteta am vazut-o cu ceva timp in urma in revista "Practic in bucatarie" si am fost curioasa sa o incerc, mai ales ca fiica-mea este innebunita dupa printese. Fiind tot in criza de timp (ziua de nastere a picat in cursul saptamanii iar eu a trebuit sa fac tortul dupa serviciu), am fost nevoita sa recurg la solutii de criza. Adica am cumparat o papusa, am facut un blat simplu de tort si o crema ultrarapida, din crema de ciocolata care se gaseste la borcan in comert.
Asadar am avut nevoie de:
1. 1 papusa gen Barbie.
2. 1 blat de tort (facut din 8 oua, 8 linguri de zahar, 8 linguri de faina)
3. 1 litru frisca lichida (Hulala sau Maestro)
4. 200 gr. unt
5. 1 cutie cu crema de ciocolata din comert (Finetti sau Nutella, de 400-500 gr)
6. Sirop (3 cani apa se fierb cu 1 cana de zahar si sucul de la 1/2 lamaie)
7. Bombonele de decor (jeleuri, bombonele aurii, etc.)
8. 2 esente de rom.
Blatul l-am facut astfel: am separat oualele (care au stat la temperatura camerei cel putin 2 ore). Albusurile le-am batut cu un praf de sare si cu cele 8 linguri de zahar pana s-au intarit compozitia ca pentru bezele (cand intorci vasul cu gura in jos, compozitia de albusuri ramane inerta, nu trebuie sa alunece, aceasta fiind o conditie esentiala pentru ca blatul sa creasca). Galbenusurile le desfacem cu 8 linguri de apa, dupa care le adaugam peste albusuri. Cu o paleta sau un tel amestecam usor compozitia prin miscari de sus in jos, pana incorporam galbenusurile. Se adauga apoi cele 8 linguri de faina, treptat, dupa ce am cernut-o in prealabil. Daca ni se pare ca nu este suficient de pufoasa compozitia pentru blat, putem adauga si 1 praf de copt, odata cu faina. Se coace compozitia intr-un vas rotund, uns cu unt sau ulei si tapetat cu hartie de copt sau coala simpla, la foc mic. In primele 15-20 de min. nu deschidem cuptorul iar dupa 25-35 minute stingem focul. Scoatem blatul din cuptor si verificam cu o scobitoare pe care o infigem in centrul lui, daca s-a copt. Daca scobitoarea iese curata, atunci blatul s-a copt. De asemenea, daca blatul se dezlipeste de peretii vasului in care il coacem, atunci este facut. Il lasam la racit.
Crema o facem foarte simplu. Untul, care a stat la temperatura camerei si este foarte moale (dar nu lichid) il frecam spuma. Adaugam cu lingura crema de ciocolata peste untul frecat spuma si mestecam continuu, pana ce terminam de adaugat crema toata. Se omogenizeaza totul si adaugam 1 esenta de rom, pentru aroma.
Siropul se face fierband apa cu zaharul si cu zeama de lamaie. Cand s-a racit, adaugam esenta de rom. Daca nu este suficient de dulce, mai putem adauga zahar, dupa gustul fiecaruia.
Tortul il montam astfel:
- Frumoasa papusa - care e pe cale sa devina printesa - va fi dezbracata complet (nu acesta e drumul spre glorie pt. fetele frumoase?). Ii ridicam manutele si o infasuram bine in folie de aluminiu, pana aproape de gat.
- Tortul il facem in mod obisnuit: taiem blatul in 2 sau trei parti, cum ne permite inaltimea acestuia. Il insiropam din belsug cu siropul rece si il umplem cu crema de ciocolata. Il ungem cu crema si pe deasupra si pe laturile sale. In acest moment avem un tort de ciocolata clasic.
- Din pacate nu am poze cu etapele instalarii printesei in tort, insa va descriu operatiunea: in centrul tortului se face cu cutitul o incizie lunga (lama cutitului trebuie sa atinga platoul pe care a fost asamblat tortul) iar papusa, imbracata in staniol, va fi infipta in centrul tortului, in taietura facuta de cutit. Tortul pana in acest moment ii va ajunge papusii pana la genunchi. De jur imprejurul papusii imbracam tortul in frisca batuta foarte bine, incercand sa o rotunjim astfel incat sa dam forma unei rochii de printesa. Intindem cu cutitul frisca si pe corsetul papusii, pentru a acoperi sanii acesteia si bineinteles, folia de aluminiu. Incercam sa nu lasam vizibil niciun milimetru din staniol. Frisca va fi intinsa pe intreaga suprafata a tortului, inclusiv pe marginile acestuia, pana la marginile platoului.
- Dupa ce rochia printesei a luat forma dorita, se va face un model pe aceasta rochie, folosind tot frisca (colorata in alte culori) sau diverse ornamente de tort (bombonele aurii sau argintii, jeleuri colorate, etc.), dupa fantezia fiecareia dintre cele care vor incerca acest preparat spectaculos.
Din descriere v-ati dat seama ca nu este greu de realizat un astfel de tort, insa eu m-am distrat copios cand mamele copiilor invitati la ziua lui fiica-mea au inceput sa se mire, sa ma intrebe daca l-am cumparat de la cofetarie, cum am reusit sa confectionez papusa, etc. Am primit si o comanda ulterior, cand fetita prietenei mele a dorit de ziua ei tot un tort-printesa. Am postat mai sus ambele variante, desi nu ma pricep la ornarea torturilor si nu cred ca am facut opere de arta. Am gasit pe internet imagini pentru torturi similare, dar care ca decor, sunt adevarate opere de arta. Inspirati-va in voie si spor la treaba. Nu este greu de facut un astfel de tort, dar efectul este maxim.
P.S.- am uitat sa va explic inca ceva: daca sunteti norocoasele posesoare ale unui vas in forma de rochita de printesa (sub forma de cupa, asa cum puteti vedea in imagini), puteti coace blatul de tort in acesta si sa obtineti forma dorita, fara a mai fi nevoie sa folositi atata frisca. Il insiropati si il umpleti cu crema in mod obisnuit si apoi infigeti papusa in centru, la fel ca in reteta originala. Ornati tortul dupa imaginatie (sau model) si gata printesa. Mult spor, oricum!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu