Vizitatori online

Invisible

luni, 30 august 2010

Tort rapid de ciocolata


Cred că toţi avem urgenţe - vizite inopinate sau târziu anunţate - care vă pun pe jar şi în dilema: ce să ofer musafirilor dulce? De obicei recurgem la veşnicele (la propriu şi la figurat) fursecuri din comerţ, care au acelaşi gust, indiferent de sortiment. Eu vă propun astăzi un tort de ciocolată rapid şi delicios, pe jumătate făcut în casă.
Avem nevoie de:
1. 1 blat de tort (făcut în casă sau cumpărat)
2. 1 cutie de 400 g cremă de ciocolata (Nutella sau Finetti, sau oricare alt fel)
3. 1 pachet de unt (250 g)
4. 200 ml frişcă lichidă
5. 100 g ciocolată amăruie
6. sirop din: 2 căni de apă, 1/2 cană de zahăr şi o esenţă de rom.

Procedăm astfel:
- facem blatul din: 8 ouă, 8 linguri făină, 8 linguri zahăr şi 8 linguri apa, în cazul în care nu îl cumpărăm din comerţ. Separăm ouălele; batem albuşurile cu zahărul până ce compoziţia se îngroaşe, luceşte şi devine bezea. Gălbenuşurile le desfacem cu cele 8 linguri de apă şi le adăugăm peste albuşurile bătute spumă. Le încorporăm uşor, prin mişcări de jos în sus, folosind un tel. Adăugăm şi făina, cernută în prealabil, în ploaie, încorporând-o cu aceleaşi mişcări. Coacem blatul la foc mic, aproximativ 45-55 minute.
- crema o facem încorporând untul moale (la temperatura camerei) în crema de ciocolata.
- facem siropul, fierbând zahărul cu apa, după care adăugăm esenţa de rom. Lăsăm la răcit.
- asamblăm tortul astfel: tăiem blatul în două sau trei felii, depinde cum ne permite înălţimea lui.
- ïnsiropăm fiecare felie de blat şi le umplem cu toată crema pe care o avem.
Atenţie: dacă avem blatul din comerţ, nu îl însiropăm, ci doar îl stropim cu sirop, deoarece riscăm să se dezintegreze tortul (blaturile din comerţ sunt extrem de fragede, mergând chiar să nu le însiropăm deloc).
- facem glazura de ciocolată astfel: rupem ciocolata în bucăţi şi o topim în frisca lichidă (aceasta trebuie adusă la punctul de fierbere, la foc mic, după care stingem focul).
- turnăm glazura peste tort, având grijă să nivelăm frumos. Dăm tortul la frigider.
- facem ce decor dorim, sau lasam tortul aşa cum este. Eu am făcut frunze de ciocolată (după tehnica vazută pe http://www.lalaworld.net/), adică am luat din grădină câteva frunze de vişin, le-am spălat şi le-am uns din plin cu ciocolată topită de dos. După ce s-a răcit ciocolata, am desprins uşor frunzele de vişin, şi astfel am obţinut frunzele de ciocolată.
Am facut şi un trandafiraş din sugus, că doar două bomboane am găsit prin casa. Am presat cu sucitorul bomboana de sugus taiata in 2-3 bucati, intre doua coli de hartie de copt, si am unit petalele de trandafir astfel obtinute.
A iesit acceptabil, desi se putea si mai bine.
Asadar, o solutie salvatoare. Tortul poate fi gata in 30 de minute, maxim, daca avem tot ce ne trebuie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu