Vizitatori online

Invisible

vineri, 3 septembrie 2010

Gogosi glazurate



Această reţetă am găsit-o pe http://www.lalaworld.net/, un blog tare drăguţ, întreţinut de o gospodină tare pricepută! Mi-a plăcut ideea de gogoşi făcute prin coacere la cuptor şi nu prin prăjire în ulei, procedeu care poate fi foarte nociv pentru sănătate. În final, gogoşile au ieşit atipice acestei noţiuni, în sensul că până să le glazurez, semănau mai mult cu nişte colăcei. Dar au fost bune şi astfel făcute - fără a fi uleioase -, ceea ce este foarte important pentru mine!
Avem nevoie de următoarele ingrediente:
I. Pentru aluat:
1. 600 g faina
2. 360 ml lapte (eu am folosit lapte bătut, că de acesta aveam)
3. 75 gr unt (sau margarină)
4. 2 pacheţele drojdie uscată
5. 1 lingură esenţă de vanilie
6. 100 g zahăr (reţeta Laurei recomanda 4 linguri de zahăr, dar mi s-a părut puţin; chiar şi cu 100 g zahăr gogoşile nu au ieşit chiar dulci!)
7. 2 liguriţe sare
8. 2 ouă.
II. Pentru glazurat gogoşile folosim: ciocolată, frişcă lichidă (se poate şi fără), topping de fructe de pădure, caramele cu lapte (topite), zahăr pudră. Peste glazură presărăm: fulgi de cocos sau bombonele colorate, dacă avem.

Eu am făcut aluatul la maşina de făcut pâine. Dacă nu aveţi o astfel de maşină, procedaţi astfel:
- înmuiaţi drojdia în 5-6 linguri apă calduţă şi o lăsaţi deoparte.
- într-un alt vas puneţi untul, zăharul şi sarea. Peste ele turnaţi laptele fierbinte. Se amestecă energic cu telul până se topesc şi se omogenizează toate ingredientele. Se lasă apoi să se răcească compoziţia până când ajunge calduţă; se toarnă apoi drojdia dizolvată, ouăle bătute uşor şi esenţa de vanilie. Omogenizăm totul şi adaugam treptat făina. După ce am încorporat toată făina, obţinem un aluat elastic şi lipicios. Vasul cu aluat se acoperă cu un prosop curat sau folie de plastic şi se lasă la dospit timp de 1 ora, într-un loc cald, sau până când îşi dublează volumul.
- după ce a dospit, aluatul se răstoarnă pe o suprafaţă presarată cu făină din abundenţă. Pentru că aluatul este foarte moale şi lipicios, îl mai frământăm puţin, încorporând făina presărată, însă nu prea mult, ci doar până ce acesta poate fi manevrat. Coca trebuie să fie elastică şi moale în interior.
- se intinde o foaie cu ajutorul palmelor, nu cu sucitorul. Grosimea foii de aluat trebuie să aibă aproximativ 1,5 cm grosime. Cu ajutorul unei forme de decupat prăjituri sau cu un pahar cu gura largă, se decupeaza gogoşile. Dacă doriţi să le faceti şi cerculetul din interior, puteţi folosi un dop de plastic.
- aşezăm gogoşile într-o tavă tapetata cu hârtie de copt şi le lăsăm deasupra cuptorului timp de 20 minute, pentru a mai creşte puţin.
- în cuptorul preîncălzit coacem gogoşile la foc mediu, cam 10-15 min. Înainte de a introduce gogoşile în cuptor, le vom pensula la suprafaţă cu puţin ulei (pentru a nu se usca).
- când gogoşile sunt încă calde, le dăm prin diverse glazuri, în funcţie de ce avem şi de ce ne place. Eu, de exemplu, am folosit ciocolată de menaj topită, în care am turnat putina frişcă lichidă (dacă nu aveţi frişcă, puteţi turna peste ciocolată 1-2 linguri ulei) şi toping de fructe de pădure. Am cufundat gogosile în ciocolată şi am presărat fulgi de cocos.
- dacă aveti caramele, le puteţi topi într-un vas şi apoi glazura cu acest topping.
- puteţi face şi glazură de zahăr (nu avem cantităţi exacte, totul se face din ochi). Peste zahărul pudră se toarnă puţină apă fierbinte, câteva picături esenţă de vanilie şi câţiva fulgi de unt. Totul se omogenizează cu o furculiţă sau un tel. Consistenţa acestei glazuri trebuie să fie ca cea a mierii groase de albine. Dacă aveţi, puteţi presăra bombonele colorate pe deasupra.
În cazul meu, gogoşile nu au ieşit foarte aspectuoase, dar vă asigur că sunt foarte gustoase! Mulţumesc Laura pentru reţetă!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu