Vizitatori online

Invisible

miercuri, 22 septembrie 2010

Negrese (Brownies)





Această reţetă de negrese o am de la o fostă colegă de serviciu, Monica (mulţumesc Mona!) şi este cea mai bună pe care am încercat-o până acum. Aşadar eu vă recomand cu drag această negresă, în special celor care iubesc ciocolata, mai ales că se prepară foarte uşor.
Avem nevoie de:
1. 5 ouă
2. 1 cană zahăr
3. 1 pachet cacao (recomand Dr. Oetker deoarece este mai concentrată)
4. 1/2 linguriţă amoniac stins (cu oţet sau suc de lămâie)
5. 1/2 esenţă de rom
6. 2 vanilii
7. 1 ceaşcă ulei
8. 1 1/2 cană făină

Pentru glazură avem nevoie de:
1. 7-8 linguri zahar
2. 5-6 linguri cacao
3. 1 1/2 cană lapte.
Se amestecă ingredientele şi se pun pe foc, amestecând continuu. Se adaugă esenţa de rom şi un cub de margarină. Când glazura se îngroaşă, se dă la rece.
Notă: eu nu am avut lapte, aşa că am amestecat pe foc (doar până la punctul de fierbere) 100 ml frişcă lichidă cu 100 g ciocolată de menaj, după care am adăugat 1 sticluţă cu esenţă de rom.
Procedăm astfel:
- separăm albuşurile de gălbenuşuri;
- mixăm foarte bine albuşurile cu zahărul (compoziţia rezultată trebuie să fie tare, ca pentru bezea);
- încorporăm gălbenuşurile, unul câte unul, în compoziţia de albuşuri, şi mixăm bine după fiercare;
- adăugăm în compoziţie amoniacul, stins în câteva picături de oţet, şi amestecăm bine;
- adăugăm apoi: esenţa de rom, vaniliile şi cacaoa, mixând în continuare;
- turnăm în compoziţia formată şi uleiul, treptat;
- în final, adăugăm şi făina în ploaie;
- aşezăm compoziţia într-o tavă tapetată cu hârtie de copt şi o coacem la foc mic aproximativ 25-35 de minute;
- după ce am scos prăjitura, o lăsăm câteva minute iar apoi o tăiem cu atenţie în forma dorită;
- turnăm glazura pe deasupra prăjiturii şi o lăsăm să se răcească complet.
Este o prăjitură pufoasă, cu un gust pregnant de ciocolată. Într-un cuvânt: delicioasă!
Trebuie încercată!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu