Vizitatori online

Invisible

marți, 7 septembrie 2010

Pui crocant la cuptor

Am gustat acest fel de pui crocant la un restaurant, în Braşov undeva, iar copiii mei au fost foarte încântaţi, drept pentru care m-au tot bătut la cap să le gătesc şi acasă. Este de fapt un şniţel de pui, în crustă de fulgi de porumb. Eu am optat pentru varianta light şi am decis sa nu prăjesc în ulei şniţelele, ci să le frig la cuptor.
Avem nevoie de:
1. două bucăţi piept de pui
2. pentru marinat puiul: ulei de măsline, sos de soia, muştar, 2-3 căţei de usturoi, condimente (sare, piper, tarhon sau "condimente de pui" la pachet)
3. pentru crustă: 2-3 ouă, fulgi de porumb, făină.

Procedăm astfel:
- facem un sos (în care lăsăm puiul la marinat cel puţin 1 oră, la frigider) amestecând: 2-3 linguri ulei de măsline, sucul de la o jumătate de lămâie, 2-3 linguri sos de soia, o lingura de muştar, 2 linguri ulei de măsline, căţeii de usturoi zdrobiţi şi condimentele (sare şi piper, dacă mai este nevoie, precum şi un praf de tarhon).
- după ce s-a marinat, dăm carnea prin faină (scuturăm surplusul), apoi prin ou bătut, după care prin fulgii de porumb (eu i-am zdrobit pentru că mi se păreau prea mari, deşi reţeta originală era cu fulgii de porumb integrali).
- tapetăm cu hârtie de copt o tavă de aragaz şi aşezăm bucăţile de carne.
- frigem şniţelele în cuptorul încins foarte bine, aproximativ 15-20 minute, la foc mediu (până încep să se rumenească pe margini). Carnea de pui este deja fragedă şi se coace repede, aşa că nu trebuie lăsată mult.
- pentru diversitate, eu am facut jumătate din cantitatea de şniţele şi cu nucă de cocos, care este o variantă la fel de gustoasă, dar mai aromată.
- servim şniţelele (care nu conţin niciun pic de ulei) cu cartofi prăjiţi sau piure, după dorinţă, şi cu murături.

Sunt delicioase şi mai ales sănătoase! Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu