Vizitatori online

Invisible

duminică, 12 septembrie 2010

Suc de rosii conservat

Acest suc de roşii este minunat, putând fi folosit atât la diferite preparate din bucătărie, cât şi pentru a fi consumat ca atare. Se prepară foarte simplu, dar procesul în sine durează câteva ore (depinde şi de cantitatea de roşii folosită). Eu îl fac în fiecare toamnă şi este excelent!
Avem nevoie de: rosii! si... atât! Eu am folosit roşii din soiul denumit prunişoare, deoarece sunt mai cărnoase. Puteţi face sucul de roşii din ce roşii aveţi şi în ce cantitate doriţi. Eu am avut 15 kg de roşii.
Procedăm astfel:
- spălăm bine roşiile şi le dăm prin separatorul de seminţe, care se ataşează la maşina de tocat;
- dacă vi se pare că în coaja de roşie a mai rămas suc, puteţi să mai daţi odată prin separator această coajă rezultată la prima mână (de regulă pulpa legumei iese din prima iar ceea ce mai rămâne este doar apă);
- sucul rezultat din roşii îl punem la foc, într-un vas încăpător şi cu fundul mai gros;
- fierbem sucul de roşii până ce acesta scade la jumătate sau chiar mai puţin (scopul fierberii este acesta: apa se evaporă din suc şi rămâne doar pulpa);
- după ce a fiert şi a rămas un suc gros, lăsăm sucul de roşii la răcit;
- pregătim sticlele în care vom conserva sucul: spălăm bine sticle sau borcane care au capacul cu filet (acest tip de capac este mai bun deoarece se sudează prin fierbere) şi punem sucul în ele ( nu este nevoie ca sticlele să fie uscate);
- stângem foarte bine capacele sticlelor (eu am folosit sticle de suc Prigat, care îmi par excelente pentru a conserva sucul de roşii) şi le fierbem pe bain-marie (aşezăm sticlele una lângă cealaltă într-o oală mai încăpătoare, pe un pat format dintr-un prosop de bucătărie mai gros, după care adăugăm apă în oală, atât cât să acopere sticlele);
- fierbem sticlele aproximativ 20 de min. din momentul în care apa din oală a început să clocotească;
- după ce au trecut cele 20 de min. de când sticlele au ajuns la punctul de fierbere, stingem focul şi lăsăm oala acoperită să se răcească bine. Abia după ce s-a răcit oala în care a fiert sucul de roşii, scoatem sticlele şi le depozităm unde dorim. Putem ţine sticlele conservate astfel chiar şi peste iarnă în casă, la căldură, deoarece nu vor suferi nicio modificare de gust sau calitate.
Metoda de conservare prin sterilizarea (prin fierbere a borcanelor/conservelor) este imbatabilă!
Dacă doriţi, puteţi adăuga în suc, după ce a fiert prima dată în vasul iniţial, şi câteva linguri de sare, pentru gust (cantitatea este cea pe care o dorim). Eu însă prefer gustul natural al roşiilor şi nu adaug nimic altceva!
În plus, dacă dorim o diversitate şi un plus de savoare, putem trece prin maşina de tocat şi ardei capia, cam o treime din cantitatea de roşii folosită, ardei care îi amestecăm cu sucul de roşii. Iese un suc mai gros, dar foarte gustos!
Spor la treabă!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu