Vizitatori online

Invisible

luni, 27 septembrie 2010

Tort de ciocolata cu ness

Pentr blat avem nevoie de:
1. 8 ouă
2. 8 linguri zahăr
3. 8 linguri apă
4. 8 linguri făină
5. 100-150 g nuca macinată
6. 50 ml ulei
7. 100 g ciocolată rasă (eu am folosit ciocolată de menaj)
8. ½ plic praf de copt.


Procedăm astfel:
- Separăm ouăle şi batem spumă tare albuşurile cu zahărul (când întoarcem vasul, albuşurile nu trebuie să alunece);


- Gălbenuşurile le desfacem cu cele 8 linguri de apă, după care adăugăm uleiul şi amestecăm bine;

- Adăugăm gălbenuşurile peste albuşuri şi le încorporăm uşor, folosindu-ne de un tel, cu mişcări de jos în sus;


- Adăugăm apoi ciocolata rasă şi nucile măcinate (eu le-am aşezat într-un prosop curat şi le-am mărunţit cu ciocanul de bătut şniţele);

- Amestecăm făina (cernută în prealabil) cu praful de copt, după care o adăugăm în ploaie; o încorporăm în compoziţie tot uşor, prin mişcări de sus în jos.
- Tapetăm cu hârtie de copt o formă rotundă şi aşezăm compoziţia pentru blat în aceasta;


- Coacem blatul la foc mic aproximativ 1 oră, până ce se desprinde uşor de marginile formei şi trece testul scobitorii.

- După ce am copt blatul, îi scoatem hârtia de copt şi îl lăsăm la răcit.


Facem un sirop din:
1. ½ litru de apă
2. 1 cană de zahăr
3. 1 ceaşcă vişinată (eu am avut afinată)
4. 1 esenţă de rom.


Procedăm astfel:
- topim într-un vas, la foc mic, jumătate din cantitatea de zahăr, până devine caramel;


- adăugăm apa şi amestecăm, aşteptând să se topească zahărul ars;
- adăugăm şi zahărul rămas, amestecând bine;
- când zahărul s-a topit, stingem focul şi adăugăm vişinata şi esenţa de rom;


- lăsăm siropul la răcit.

Pentru cremă avem nevoie de:
1 pachet de unt sau de margarină (Rama sau Unirea)
1 cană zahăr pudră
200 g ciocolată de menaj sau amăruie
1 esenţă de rom
2-3 pliculeţe de ness (după preferinţă sau toleranţă)

Procedăm astfel:
- mixăm untul (care trebuie să fie moale) cu zahărul pudră, până ce acesta se topeşte;


- topim ciocolata (dată pe răzătoare mai întâi) pe bain-marie adăugând şi 2 linguri ulei, după care o adăugăm peste crema de unt (nu vă speriaţi dacă vedeţi că, datorită ciocolatei topite, crema devine lichidă) şi amestecăm bine;


- dizolvăm pliculeţele de ness în 1-2 linguri de apa şi le adăugăm la cremă;
- adăugăm şi esenţa de rom, amestecăm totul bine şi dăm crema la congelator, până ce aceasta se încheagă (cam 5-10 min.).


După ce blatul şi siropul s-au răcit iar crema a redevenit solidă, montăm tortul.
- Tăiem cu grijă blatul în două sau trei foi, după cum ne permite înălţimea acestuia.


- Însiropăm blatul bine şi îl ungem cu cremă, având grijă ca aceasta să ajungă pentru a îmbrăca tortul complet.
- După ce am îmbrăcat frumos cu cremă întreg tortul, îl ormăm cu ciocolată rasă şi cu frişcă, după imaginaţia şi dispoziţia fiecăruia.


Tortul va fi servit a doua zi, lăsând astfel aromele să se întrepătrundă, ceea ce îi permite să fie absolut delicios!
Simplu şi uşor de preparat, acest tort are un gust bogat şi a fost foarte apreciat de prietenii mei. Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu