Vizitatori online

Invisible

joi, 2 decembrie 2010

Prajitură bună în foi de napolitană



Iată reţeta unei prăjituri delicioase, pe care mi-au trimis-o fostele mele colege de la Centru prin Nela, prietena mea, ştiind că îmi place să prăjituresc. Am încercat-o, s-a consumat rapid, iar toţi cei care au gustat au fost superîncântaţi. Aşa că o recomand şi eu mai departe, mai ales că se apropie Sfintele sărbători, iar această prăjiturică simplă, dar foarte bună, îşi poate face loc cu cinste între alte bucate pe masa de Crăciun.
Avem nevoie de un blat din albuşuri şi o cremă de ciocolată, dar şi de câteva foi de napolitană. Pentru acestea, avem nevoie de următoarele ingrediente:
1. 1 pachet foi de napolitană
2. 7 ouă
3. 2 căni zahăr
4. 1 cană făină
5. 1 cană de nuci pisate (eu le-am băgat într-o pungă şi le-am pisat cu ciocanul de şniţele)
6. 1 cană ciocolată de menaj rasă
7. 1 plic cu praf de budincă de vanilie
8. 1 pache margarină Unirea
9. 1 praf de copt
Vă redau mai jos reţeta aşa cum am primit-o de la fete.
Blatul: 7 albuşuri, 1 cană de zahăr, 1 cană de făină, 1 cană de nuci tocate mărunt şi 1 pachet de praf de copt.
- se mixează foarte bine albuşurile cu zahărul, până ce devin bezea (se formează o compoziţie albă-lucioasă, foarte tare):
- după care se adaugă făina în ploaie, amestecând compoziţia cu mişcări de sus în jos. Adăugăm plicul de praf de copt şi nucile, după care răsturnăm compoziţia formată într-o unsă cu ulei şi tapetată cu făină, ori tavă tapetată cu hârtie de copt (cea mai bună variantă). Notă: aveţi grijă ca dimensiunile tăvii în care coaceţi blatul să fie aproximativ egale cu dimensiunile foilor de napolitană, deoarece acestea se vor suprapune peste blat;

- dăm tava la cuptorul preîncălzit, unde coacem blatul 45-55 min., la foc mic, până devine ferm la atingere şi se dezlipeşte de pereţii tăvii;

Crema: 7 gălbenuşuri şi 1 cană de zahăr se pun pe foc, pe baie de aburi, până se topeşte zahărul:

- după care se adaugă un pachet praf de budincă de vanilie, un pachet de margarină Unirea tăiată cubuleţe şi 1 cană de ciocolată de menaj rasă. Amestecăm totul bine până se formează o cremă subţire, mai lăsăm pe foc 1-2 minute, după care dăm crema la rece.

Montarea prăjiturii: aşezăm o foaie de napolitană peste care întindem un strat subţire de cremă, peste care aşezăm iar o foaie de napolitană, apoi cremă, blatul facut din albuş (eu am tăiat blatul în două foi, deoarece am considerat că era prea gros), crema şi iar foile de napolitană.

Se dă prăjitura la rece până a doua zi, şi se aşează ceva greu deasupra, pentru a o presa.
Se taie bucăţi potrivite şi se serveşte cu mare plăcere. Foarte simplă însă deosebit de gustoasă, această prăjitură merită încercată neapărat! Poftă bună!


2 comentarii:

  1. Cand am vazut prajitura asta, instantaneu mi s-a umplut gura de apa :) Tare faina este :)
    Pun reteta la pastrare si o fac si eu cat de curand :)

    RăspundețiȘtergere