Vizitatori online

Invisible

luni, 6 decembrie 2010

Prăjitură cu mere şi caramel


În stilul în care v-am obişnuit, vă propun o prăjitură delicioasă, un contrast foarte plăcut de arome, care este şi foarte simplu de pregătit. De obicei cumpărăm destul de multe mere şi se întâmplă mai mereu să rămână prin casă câteva rătăcite, pe care nimeni nu doreşte să le mai consume, pentru că nu mai au o faţă chiar comercială. Atunci le folosesc pentru pregătirea de prăjituri, în diferite combinaţii. Îmi plac merele - orice prăjitură cu mere de fapt, - dar şi caramelul, aşa că această combinaţie mi s-a părut mai mult decât potrivită.
Avem nevoie de:
1. 1 kg mere
2. 2 căni zahăr
3. 200 g margarină
4. 6-7 ouă (eu am folosit 7 pentru că erau mai mici)
5. 1 cană făină
6. 2 plicuri cu zahăr vanilat
7. 1 cană de nuci mărunţite (opţional, pentru că eu, de exemplu, nu am avut)
8. coajă de lămâie.
Procedam astfel:
- curăţăm merele de coajă şi sâmburi, după care le tăiem în jumătăţi sau sferturi;

- punem pe foc mic o cratiţă mai groasă şi topim 1 cană de zahăr; după ce zahărul s-a topit, adăugăm peste caramel margarina tăiată cuburi şi amestecăm până se topeşte totul şi rezultă un sos:

- facem blatul de prăjitură astfel: separăm ouăle şi batem foarte bine albuşurile cu zahărul. Gălbenuşurile le desfacem cu 6-7 linguri de apă (câte ouă folosim) şi le adăugăm peste albuşuri. Adăugăm şi făina cernută în ploaie, amestecând cu mişcări uşoare, de jos în sus;

- într-o tavă unsă şi tapetată cu făină sau cu hârtie de copt, turnăm puţin sos caramel, după care aşezăm merele şi nucile mărunţite, iar peste acestea turnăm tot sosul de caramel rămas;

- aşezăm peste mere compoziţia pentru blat şi dăm prăjitura la cuptor pentru 45-55 min., la foc mic;

- scoatem prăjitura din cuptor, o lăsăm la răcit, după care o răsturnăm pe un platou şi scoatem hârtia de copt;

- lăsăm prăjitura să se răcească foarte bine, după care o acoperim cu frişcă din plin şi o ornăm după imaginaţie. Vă garantez că iese o prăjitură fină, pufoasă, o îmbinare fericită între gustul acrişor al merelor, caramelul dulce şi frişca bogată. Poate fi folosită şi ca tort cu mere, însă blatul trebuie însiropat (cu suc de fructe sau sirop din apă, zahăr şi lămâie). Este divin!

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu