Vizitatori online

Invisible

sâmbătă, 11 decembrie 2010

Salam de biscuiţi de post


Ei bine, iată un salam de biscuiţi cu adevărat foarte bun, deşi nu conţine lapte sau alte ingrediente mai ... mângâietoare pentru simţul gustativ. Am fost surprinsă de gustul delicios al acestei prăjituri de post şi sigur vă va plăcea şi vouă! Pentru că fiică-mea îmi tot aduce de la şcoală biscuiţi pe care, la cât este de fiţoasă nu pofteşte să îi mănânce, eu care ştiu ca în acest timp sunt oameni pe planetă care ar fi fericiţi dacă ar primi zilnic aceşti biscuiţi, nu îi pot arunca pur şi simplu. Aşa că i-am folosit şi am făcut acest salam, care a ieşit delicios!
Avem deci nevoie de:
1. 400-500 g biscuiţi populari (nu din cei sfărâmicioşi, tip "picnic")
2. 300-400 g rahat
3. 1 pachet de margarină pentru prăjituri (Rama sau Unirea)
4. 2-3 linguri cacao
5. 3 linguri zahăr
6. 1 esenţă de rom
7. 1 cană nucă mărunţită (eu nu am avut la îndemână nucă, aşa că am folosit 3-4 linguri nucă de cocos)
8. 1 pachet gelatină granule.
Procedăm astfel:
- punem gelatina la înmuiat într-o ceaşcă cu 3-4 linguri de apă; după 15 min., punem ceaşca într-un alt vas cu apă la foc mic (sistemul bain-marie), până ce apa se încălzeşte iar gelatina din ceaşcă devine lichidă; stingem focul şi dăm ceaşca la o parte;
- tocăm rahatul mărunt şi îl punem la foc mic într-o crăticioară, cu puţină apă (cam 1 ceaşcă de apă); - când a început să clocotească amestecul de rahat şi apă, adăugăm cacaoa şi zahărul, iar apoi margarina; - lăsăm sosul de cacao să mai clocotească puţin, după care îl dăm jos de pe foc;
- adăugăm în sosul de cacao nuca sau nuca de cocos, după care îl dăm la răcit;
- punem biscuiţii într-o pungă mai groasă şi îi mărunţim cu un sucitor sau cu ciocanul de şniţele;
- când sosul de cacao s-a răcit, adăugăm în acesta esenţa de rom şi gelatina lichidă, amestecăm bine şi îl turnăm peste biscuiţii mărunţiţi;
- pasta de biscuiţi o întindem pe o folie de plastic, peste care am presărat în prealabil nuca de cocos, după care rulăm pasta sub forma de salam şi o strângem bine în folie, legând-o la capete;
- dăm salamul de biscuiţi la frigider şi îl servim a doua zi.
Este foarte, foarte bun, fără să îţi lase impresia că ar fi de post. Merită încercat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu