Vizitatori online

Invisible

luni, 5 iulie 2010

Pui la tava cu legume de sezon






















Azi am asteptat musafiri (sora-mea cu noul iubit), asa ca am hotarat sa gatim ceva mai de ... ocazie. Asa ca am decongelat un pui si l-au aruncat in cuptor, pe un pat de legume. Puiul la cuptor este bun, orium ar fi, insa alaturi de legumele de sezon, a avut un plus de savoare. Am avut nevoie de:
1. 1 pui de 1-1,1/2 kg (nu-i bai daca este si mai mare)
2. legume de sezon (2 cartofi, 2 cepe, 1 dovlecel, 1 morcov, 2-3 rosii, 1 ardei)
3. condimente amestec (sare mare, piper, boia dulce, cimbru,etc)iar daca nu aveti probleme, pur si simplu: condimente pentru pui, din comert.
4. 3 linguri pasta de tomate diluate intr-o cana de apa
5. 1 legatura patrunjel.















Se procedeaza astfel: puiul se spala si se curata de resturile de fulgi, etc. Se freaca puiul peste tot cu condimentele (interior si exterior) si se lasa deoparte.
















Dam drumul la cuptor (la foc maxim) si pregatim legumele. Acestea se curata, se spala si se taie in bucati mari, dupa care se aseaza in tava. Se arunca un praf de sare peste legume si se aseaza puiul (mai intai cu fata in jos, dupa care il intoarcem, cand a prins crusta), dupa care se adauga 2 cani de apa.






























Se da la cuptor, iar cand este aproape gata (in 45 de minute la foc mare, puiul trebuie sa fie rumenit, iar carnea frageda - intra uor furculita in carne) se adauga sosul format din pasta de tomate. Se mai lasa 15-20 de minute apoi se stinge focul.










Dupa ce am scos puiul, presaram patrunjelul (desi nu este absolut obligatoriu, dar mie imi place). Noi l-am servit cu o salata de sezon.
Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu