Vizitatori online

Invisible

marți, 24 august 2010

Ardei umplut cu soia si ciuperci


Al meu sot si-a exprimat dezacordul in a consuma ardei umpluti cu carne pe caldurile astea si, in intentia lui nesfarsita de a slabi, a trebuit sa gatesc ardei dietetici, folosindu-ma doar de legume. Mi-a convenit, eu fiind adepta mancarurilor care contin cat mai putine calorii. Am hotarat sa fac deci ardei umpluti cu soia granulata (in loc de carne), cu ciuperci (preferatele mele) si o ceasca de orez, asa, de efect.
Avem deci nevoie de:
1. 10-12 ardei grasi frumosi
2. 1 punga de soia granule
3. 400-450 g ciuperci (eu am avut o punga cu ciuperci congelate cu acest gramaj, dar puteti pune o cutie de ciuperci feliate, de exemplu, sau, mai bine, ciuperci proaspete)
4. 100 g orez (cam 1 ceasca)
5. 1 kg rosii, mai coapte
6. 3-4 cepe
7. 1 morcov
8. condimente (sare si piper, dar si cimbru, marar, patrunjel).
Procedam astfel:
- curatam ardeii cu o lingura, astfel incat sa le scoatem usor cotorul, fara a rupe leguma. Ii spalam si ii lasam la scurs.
- ciupercile le taiem cubulete.
- soia o punem la fiert, conform instructiunilor de pe ambalaj.
- ceapa o curatam si o taie cubulete; la fel procedam si cu morcovul.
- jumatate din cantitatea de rosii le curatam si le taiem cubulete. Din restul de rosii taiem capacele pentru ardei, dar pastram si miezul acestor rosii, pentru sosul pe care il vom pune peste ardei.
Intr-un vas mai mare calim ceapa si morcovul.
Dupa ce acestea s-au inmuiat iar ceapa a devenit sticloasa, adaugam rosiile tocate marunt, ciupercile cubulete si ceasca de orez, spalata in prealabil. Lasam la fiert, mestecand din cand in cand.
Dupa ce s-a fiert umplutura pentru ardei, adaugam condimentele (cate un praf din fiecare, sarea fiind mai multa totusi) si soia fiarta si scursa.
Umplem ardeii cu aceasta compozitie, folosindu-ne de o lingura, dupa care le punem capacele din rosii. Asezăm ardeii in pozitie verticala, unul langa celalalt, intr-un vas mai inalt.
Facem sosul de pus deasupra: călim o ceapa si adaugam pulpa maruntita a rosiilor din care am taiat capacele pentru ardei, precum si 1-2 linguri de pasta de tomate dizolvata intr-o cana cu apa.
Cand sosul este legat, il adaugam peste ardeii umpluti. Turnam apă peste ardei, astfel incat acestia sa fie acoperiti complet (altfel ardeii nu se vor fierbe cum trebuie).
Fierbem ardeii umpluti la foc mediu, aproximativ 1 ora, pana ce sosul scade si pulpa ardeilor s-a inmuiat.
Servim ardeii fierbinti, cu iaurt sau smantana pe deasupra. Un deliciu usor, de vara!
Pofta buna!






















































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu