Vizitatori online

Invisible

duminică, 22 august 2010

Pilaf de gaina


Acest fel de mancare este pe cat de traditional romanesc, pe atat de bun. De cate ori prind cate o gaina de tara sacrificata pe altarul gastronomiei, o pun si de un pilaf mic, dar bun (mic pentru ca a doua zi nu il mai consuma nimeni, pilaful fiind bun proaspat gatit). Asa si acum; am avut de la soacra mea o gaina frumusica, nu prea mare, dar galbena de grasime si garantat gustoasa!

Am avut nevoie de:
1. pieptul si pulpele unei gaini (regret ca, prinsa cu pigulitul gainii, am uitat sa pozez bucatile de carne inainte de a le pune la fiert)
2. Legume (1 ceapa, 1 ardei gras, 1 morcov)
3. 1 cana de orez cu bobul lung
4. sare si piper.
Procedam astfel:
- gaina se curata bine, se spala si se fierbe in 2-3 litri de apa (cat este nevoie, adica dupa cat este de batrana gaina). Dupa ce am spumat supa, adaugam legumele, care au fost curatate si tocate marunt (de regula se folosesc legumele intregi, dar mie imi plac asa).
- dupa ce s-a fiert carnea (incercam sa vedem daca se ia usor de pe os), strecuram supa si punem intr-un vas mai mic, de preferat de tip tuci, orezul (spalat in mai multe ape) si 3 cani din supa de gaina. Lasam sa fiarba cu vasul descoperit aproximativ 15-18 minute, mestecand din cand in cand.
- cand lichidul incepe sa scada iar orezul nu este fiert complet, adaugam bucatile de carne si mai fierbem 2-3 minute.
Dupa acest timp, asezonam cu sare si piper, dupa care stingem focul.
- acoperim vasul cu un capac iar apoi cu un prosop, pentru ca orezul sa se poata umfla in continuare. Lasam asa 5-10 minut, dupa care putem servi.
Este un preparat simplu, taranesc, dar atat de gustos! Imi place sa cred ca acest pilaf este un rizotto romanesc, dar mult mai bun decat varianta originala!
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu