Vizitatori online

Invisible

duminică, 3 octombrie 2010

Ciorba de pui a la greq


Această ciorbică cu iz mediteranean este foarte simplu de gătit iar efortul ne este răsplătit din plin, printr-un gust răcoros şi foarte aromat.

Avem nevoie de:
1. 1 kg carne de pui (eu am avut aripioare, dar puteţi folosi ce aveţi)
2. 1-2 cepe
3. 2-3 morcovi
4. 1 radacină de pătrunjel (dar eu nu am avut şi am folosit păstarnac)
5. 1/2 ţelină mai mică
6. 100 g orez
7. 200 ml lapte
8. 250 g smântană
9 3 gălbenuşuri de ou
10. sare, vegeta şi 1 legătura de pătrunjel
11. sucul de la 1 lămâie.




Procedăm astfel:
- carnea o curăţăm şi o spălăm bine, după care o punem la fiert în 3 litri de apă;
- legumele le curăţăm, le spălăm şi le dăm pe răzătoare (ceapa şi rădăcina de pătrunjel le lăsăm însă întregi sau le tăiem în sferturi);




- spumăm foarte bine carnea, până ce aceasta nu mai lasă impurităţi, după care adăugăm legumele şi fierbem totul foarte bine;



- când a fiert carnea, o scoatem cu o spumieră şi o dezosăm, după care o adăugăm iar în ciorbă (puteţi scoate şi pieliţa de pe carne, pentru un aspect mai plăcut);
- când au fiert şi legumele, spălăm orezul bine şi îl adăugăm în ciorbă, amestecâd totul;
- într-un castron amestecăm bine gălbenuşurile de ou cu laptele şi cu smântâna;





- când orezul a fiert (în câteva minute) dăm ciorba de pe foc şi când nu mai clocoteşte, adăugăm foarte uşor amestecul de gălbenuşuri, lapte şi smântână, amestec în care am pus mai înainte 1-2 polonice de ciorbă, pentru a aduce amestecul aproape de temperatura acesteia;
- în final adăugăm sucul de lămâie şi 1-2 linguri de vegeta, sau pur şi simplu asezonăm cu sare şi puţin piper.
Pentru această ciorbă grecii folosesc pieptul de pui, care are un aspect foarte plăcut, fiind adăugat sub formă de fâşii, însă eu nu am avut şi am folosit aripioare. Vă recomand deci să respectaţi reţeta iniţială dacă doriţi o ciorbă mai dietetică, iar dacă o vreţi mai grasă, folosiţi pulpe de pui, aripioare sau chiar un pui întreg.

Servim ciorba fierbinte, cu pătrunjel proaspăt tocat. Este delicioasă! Poftă mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu