Vizitatori online

Invisible

duminică, 24 octombrie 2010

Tort-trufă


Acest tort fabulos, de o consistenţă cremoasă şi cu un gust pregnant de ciocolată, se pregăteşte rapid şi merită tot efortul.

Avem nevoie de:
1. 250 g unt sau margarină
2. 300 g zahar pudră
3. 8 ouă
4. 100 g cacao
5. 2 linguri faină
6. 1 esenţă de rom
7. 50 g alune sau nuci macinate
8. coca-cola pentru însiropat (opţional însă, pentru că reţeta originală nu prevedea ca acest tort sa îl şi însiropăm).
Procedam astfel:
- frecăm foarte bine untul (care trebuie să fie moale) cu zahărul, după care se adaugă pe rând cele 8 gălbenuşuri şi cacaoa, după care adaugam şi esenţa de rom. Se împarte această compoziţie în două părţi. Întruna dintre jumătăţi se amestecă uşor cele 8 albuşuri bătute spumă tare, apoi făina, puţin câte puţin, iar la sfârşit adăugăm nucile;


- se toarnă aluatul într-o formă de tort mai mică, unsă cu unt şi tapetată cu făină;

- se coace tortul la foc mic 45-55 min., până ce trece testul sobitorii;
- se scoate blatul şi se lasă la racit, după care se orneaza cu cealaltă jumătate de cremă rămasă.

Se poate orna cu ciocolata rasă - albă sau neagră - (aşa cum am procedat eu) sau cu frişcă.

Eu nu prea concep ideea de tort cu blatul uscat, aşa că am insiropat blatul cu 2 ceşti de coca-cola, că asta am avut la îndemână.
Acest tort este foarte bun şi extrem de simplu de preparat. Pentru amatorii de ciocolată în special, este un adevarat deliciu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu